ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

01.03.2018

Newsletter

"Τζίφος" και οι χειμερινές εκπτώσεις!

Υποτονικό κλίμα, με επιστροφή στα αρνητικά πρόσημα τόσο σε αγοραστική κίνηση όσο και σε τζίρο, χαρακτήρισε την περίοδο των φεηνών χειμερινών εκπτώσεων, που έληξαν χθες.
Όπως ανέφερε ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Βασίλης Κορκίδης, στόχος ήταν να διατηρηθεί το ψυχολογικό θετικό πρόσημο των εορτών και στις εκπτώσεις, ξεπερνώντας τον περσινό τζίρο του πρώτου διμήνουτων5,5δισ.ευρώ.
Παρά τις προσδοκίες, όμως, που είχαν διαμορφωθεί, ο τζίρος των επιχειρήσεων το πρώτο δίμηνο του 2018 εκτιμάται ότι μειώθηκε σε σύγιτριση με το αντίστοιχο περσινό. «Το 2018 δεν ξεκίνησε με τον τρόπο που τελείωσε το 2017 για το λιαντκό εμπόριο», ανέφερε με σαφή προβληματισμό ο κ. Κορκίδης
Τι δείχνουν οι αριθμοί
Όπως προκύπτει από τα διαθέσιμα στοιχεία της περιοδικής έρευνας του Ινσητούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών, για παραπάνω από 6 στους 10 επιχειρηματίες (66%) οι πωλήσεις τους κατά τη χειμερινή εκπτωτική περίοδο ήταν χαμηλότερες σε σύγιτριση με το 2017. Ποσοστό 26% δήλωσε ότι παρέμειναν σταθερές και το 8% ότι κινήθηκαν καλύτερα. Ειδικότερα, η μείωση σε σχέση με τις εκπτώσεις του 2017, όπως εκτιμάται από τους εμπορικούς συλλόγους σε όλη τη χώρα, φθάνει το 8,8% (484 εκατ. ευ ρώ), διαμορφώνοντας την εκτίμηση για τον τζίρο Ιανουάριου - Φεβρουάριου του 2018 σε 5,02 δισ. ευρώ από 5,5 δισ. το ίδιο διάστημα πέρυσι. Πιο αναλυτικά, τα πρώτα απσ τελέσματα του ΙΝΕΜΥ καταγράφουν ότι:
■ Περίπου μία στις τρεις επιχειρήσεις διαμόρφωσε το ποσοστό των εκπτώσεων μεταξύ 21% και 40%, μειωμένο κατά δέκα μονάδες με το αντίστοιχο ποσοστό που εκτιμήθηκε για τις θερινές εκπτώσεις του 2017.Αντιθέτως, αυξάνεται το ποσοστό των επιχειρήσεων που επέλεξαν μικρότερης τάξεως εκπτώσεις, καθώς μία στις τέσσερις πραγματοποίησε εκπτώσεις έως και 20%. Τέσσερις στις δέκα επιχειρήσεις είχαν εκπτώσεις άνω του 40% στα διαθέσιμα προϊόντα

■ Η πλειονότητα των επιχειρημαπών (58%) δήλωσε ότι η καλύτερη περίοδος των χειμερινών εκπτώσεων ήταν από 8/1 έως 31/1, ένας στους τέσσερις δήλωσε ότι ο Φεβρουάριος αποτέλεσε την καλύτερη περίοδο των εκπτώσεων, ενώ το 14% των επιχειρημαηών δεν παρατήρησε κάποια σημαντική διαφοροποίηση
■Όσον αφορά τοντρόπο πληρωμής που επέλεξαν οι καταναλωτές για τις αγορές τους εντός των χειμερινών εκπτώσεων, το 51% των επιχειρηματιών απάντησε ότι ήταν κυρίως με κάρτες, το 31% όπ χρησιμοποίησαν κάρτες και μετρητά στον ίδιο βαθμό και το 18% κυρίως με μετρητά
Για τα καταστήματα που άνοιξαν την Κυριακή 14 Ιανουάριου, σε σύγιφισττ με τη θερινή περίοδο του 2017, το μεγαλύτερο ποσοστό των επιχειρημαηών δηλώνει όπ η λειτου ργία του καταστήματος τους την εν λόγω ημέρα δεν επηρέασε τον συνολικό τζίρο της εκπτωηκής περιόδου (72%). Ένας στους τέσσερις επιχειρηματίες πιστεύει ότι η λειτουργία του καταστήματος την Κυριακή 14 Ιανουάριου επηρέασε αρνητικά τον συνολικό τζίρο και μόλις το 2% ότι τον επηρέασε θεηκά. Η πλειονότητα των επιχειρηματιών που άνοιξαν στις 14 Ιανουάριου τα καταστήματά τους έχουν επωμιστεί οι ίδιοι την κάλυψη της ανάγιτης απασχόλησης προσωπικού, ενώ το 24% έχει επεκτείνει το ωράριο των υπαλλήλων που απασχολεί. Τέλος, μόλις το 1 % έχει προσλάβει επιπλέον υπάλληλο για την κάλυψη της ανάγιτης
Η διαπίστωστι όπ τη φεηνή χειμερινή εκπτωτική περίοδο οι επιχειρήσεις ως επί το πλείστον είχαν πτώση στις πωλήσεις τους σε σύγκριση με πέρυστ, ισχύει και για τις επιχειρήσεις των Ανοικτών Κέντρων Εμπορίου (ΑΚΕ). Συγιτεκριμένα, το 65% των επιχειρήσεων στα Open Malls του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης, της Πάτρας και της Αλεξανδρούπολης δήλωσε ότι το 2018 οι πωλήσεις κινήθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα, το 29% στα ίδια επίπεδα και 6% σε υψηλότερα
ΣτηΟεσσαλονκη Όσον αφορά τη Θεσσαλονίκη, όπως προκύπτει από την έρευνα του εμπορικού συλλόγου της πόλης, το 67% των καταστημάτων σημείωσε μείωση τζίρου μεταξύ 10% και 20% κατά τη διάρκεια των χειμερινών εκπτώσεων, με το 26% των επιχειρηματιών να απαντά ότι ο τζίρος του παρέμεινε στα ίδια επίπεδα, ενώ μόνο το 7% των επιχειρήσεων αύξησε τον τζίρο του σε σχέση με την περσική περίοδο. Συνολικά, μόνο το 21% δήλωσε ικανοποιημένο από την κίνηση της αγοράς την περίοδο των εκπτώσεων, σε αντίθεση με το 79% που δεν έμεινε καθόλου ικανοποιημένο. Σύμφωνα με τον ΕΣΘ, «παρότι οι εμπορικές επιχειρήσεις προσέφεραν χαμηλές πμές την περίοδο των εκπτώσεων, η εικόνα που παρουσίασε η κίνηση στην αγορά δεν ήταν ενθαρρυντική»
Πηγή: Ναυτεμπορική
 

Ημερολόγιο εκδηλώσεων

Δεκέμβριος
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
     
1
2
3
4
5

DEgitalization for SMEs -Δεδομένα, λύσεις και τα βήματα προς τη γερμανική αγορά για Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις

Το Workshop για την Ψηφιοποίηση που διοργανώνει το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο, απευθύνεται σε ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις και Start-Ups που ενδιαφέρονται να κάνουν την είσοδό τους ή να επεκτείνουν τις υφιστάμενες δραστηριότητες τους στη γερμανική αγορά
6
7

Χριστουγεννιάτικη εκδήλωση του Εμπορικού Συλλόγου Ωραιοκάστρου

Παρασκευή 7 Δεκμβρίου 2018
8

Χριστουγεννιάτικη εκδήλωση της Ένωσης Επαγγελματιών Εμπόρων Δήμου Θέρμης

Σάββατο 8 Δεκεμβρίου 2018
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
      

NEWSLETTER