ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

14.11.2017

Newsletter

Ζορπίδης: νέα θηλιά στο λαιμό των επαγγελματιών!

Μετά τη δημοσιοποίηση ΚΥΑ του Υπουργείου Οικονομικών και Οικονομίας και Ανάπτυξης, με την οποία το POS κάθε επιχείρησης συνδέεται αυστηρά μόνο με επιχειρηματικό τραπεζικό λογαριασμό, ο Πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης Μιχάλης Ζορπίδης, έκανε την παρακάτω δήλωση:
 
«Ακόμη μία θηλιά στο λαιμό του κάθε μαγαζάτορα, επαγγελματία και του κάθε μικρομεσαίου επιχειρηματία βάζει με την τελευταία του εγκύκλιο το Υπουργείο Οικονομικών. Από την Παρασκευή απειλείται με βαρύτατο πρόστιμο όποιος δεν συνδέσει το POS της επιχείρησης του με επιχειρηματικό λογαριασμό. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι κάθε επιχείρηση, με το παραμικρό πρόβλημα με χρέη σε Τράπεζες, Εφορία ή Ασφαλιστικά Ταμεία θα χάνει τις εισπράξεις της αυτομάτως! Ούτε φιλοδώρημα δε θα μένει για τον ιδιοκτήτη ή τους υπαλλήλους του! Η ρύθμιση αυτή είναι σωστή αλλά θα πρέπει να συνδυαστεί με την θέσπιση του ακατάσχετου επιχειρηματικού λογαριασμού. Χωρίς το ακατάσχετο, είναι μία ακόμη επίθεση στην τσέπη του απλού καταστηματάρχη, επαγγελματία και γενικότερα μικρομεσαίου επιχειρηματία. Υπενθυμίζω ότι ο πρωθυπουργός κ. Τσίπρας δεσμεύθηκε ότι θα δρομολογήσει την θεσμοθέτηση του ακατάσχετου επιχειρηματικού λογαριασμού ήδη από το Σεπτέμβριο του 2016, αλλά δεν το έχει προχωρήσει ακόμη. Καλούμε και πάλι την κυβέρνηση να τιμήσει τα λόγια του πρωθυπουργού και να περάσει από την Βουλή ρύθμιση με την οποία θα είναι δυνατή η προστασία του επιχειρηματικού λογαριασμού μέχρι ενός ποσό που θα καλύπτει βασικές ανάγκες της επιχείρησης (μισθοί, λογαριασμοί ενέργειας, ενοίκιο) αλλά και την οικονομική επιβίωση του ιδιοκτήτη της».  

Συνέντευξη στην "Καρφίτσα"

-Πόσο ωφελείται ο τουρισμός από εκθέσεις όπως η Philoxenia και τι αντίκτυπο έχει στην τοπική οικονομία;
Η διεθνής αυτή τουριστική έκθεση αλλά και όλες οι κλαδικές εκθέσεις της HELEXPO- ΔΕΘ, όπως φυσικά και η γενική του Σεπτεμβρίου, είναι ό,τι πιο δυναμικό έχει απομείνει στη Θεσσαλονίκη. Η αλήθεια είναι ότι τις τελευταίες δεκαετίες η πόλη και η ευρύτερη περιοχή έχει χάσει τα στοιχεία που της εξασφάλιζαν παραδοσιακά την εξωστρέφεια. Μέχρι τη δεκαετία του ’80 η Θεσσαλονίκη είχε σοβαρές βιομηχανίες, ενώ ήταν το κέντρο της μεταποίησης αγροτικών προϊόντων, κάτι που σταδιακά χάθηκε. Άρα, θα πρέπει να φροντίζουμε τα στοιχεία που διατηρήθηκαν. Κάθε έκθεση φέρνει επισκέπτες, οι οποίοι με την σειρά τους μεταφέρουν τις εντυπώσεις τους –θετικές ή αρνητικές- στους τόπους τους. Ένας λόγος περισσότερο για την συγκεκριμένη έκθεση, που δίνει την ευκαιρία να προβληθεί στο κοινό αλλά και στα στελέχη της τουριστικής βιομηχανίας το σύγχρονο πρόσωπο της πόλης.
-Ποιος θεματικός τουρισμός πρέπει να αναπτυχθεί περισσότερο στη Θεσσαλονίκη; και γιατί δεν έχει γίνει ακόμα;
Νομίζω ότι ο «τουρισμός πόλης», αυτό που στη διεθνή ορολογία έχει επικρατήσει ως “City Brake” ταιριάζει απόλυτα στη Θεσσαλονίκη. Το είδος αυτό του τουρισμού απευθύνεται σε κάθε είδους επισκέπτη, από επιχειρηματίες μέχρι οικογένειες, και του προτείνει προορισμούς, εύκολα προσβάσιμους, στους οποίους μπορεί να βρει μία καλή, μοντέρνα αγορά και παράλληλα να φάει καλά, να διασκεδάσει, να ξεναγηθεί σε αξιόλογα μνημεία, να μείνει σε άνετα ξενοδοχεία και να κάνει την βόλτα του με ασφάλεια και άνεση σε όμορφα σημεία μίας πόλης. Πιστεύω ότι η Θεσσαλονίκη διαθέτει όλα αυτά τα στοιχεία. Για να τα αναδείξει όμως χρειάζεται σκληρή δουλειά, με προγραμματισμό και έξυπνες ιδέες. Δυστυχώς στην πόλη μας δεν έχουμε μάθει να συνεργαζόμαστε, οι φορείς δεν έχουν κατορθώσει ακόμη να ομονοήσουν για τον κοινό σκοπό...


-Ποιες είναι ο προοπτικές του τουρισμού στην Ελλάδα. Έχει περιθώρια βελτίωσης και αν ναι σε τι;
Ο τουρισμός για την Ελλάδα είναι η βασική βιομηχανία. Σε μερικά θέματα όμως θα πρέπει να αναθεωρήσουμε τις προτεραιότητες μας. Δεν χρειαζόμαστε, για παράδειγμα,  περισσότερους ξένους τουρίστες. Χρειαζόμαστε λιγότερους, που όμως θα ξοδεύουν περισσότερα χρήματα. Δυστυχώς, η προσοχή όλων πέφτει στα γνωστά νησιά των Κυκλάδων, που αποτελούν πλέον προορισμούς παγκόσμιου ενδιαφέροντος και την Αθήνα! Οι προοπτικές του τουρισμού βρίσκονται σε όλη τη χώρα και όλες τις εποχές. Δυστυχώς όμως δεν υπάρχει προγραμματισμός και στρατηγική! Οι αρμόδιοι της κυβέρνησης, θα πρέπει επιτέλους να καθίσουν στο ίδιο τραπέζι με τους φορείς του τουρισμού και να καταστρώσουν ένα στρατηγικό σχέδιο προσέλκυσης τουριστών, όχι για την επόμενη καλοκαιρινή περίοδο αλλά για την επόμενη δεκαετία! Δυστυχώς, τέτοιος προγραμματισμός δεν υπάρχει...
-Ενόψει των επικείμενων εκλογών και στο Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, εφόσον εκλεγείτε ξανά πρόεδρος, τι θα κάνετε για την στήριξη των επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται στον τομέα των τουριστικών υπηρεσιών;
Το ΕΕΘ, το λέω με υπερηφάνεια, έγινε πρωτοπόρος τα τελευταία χρόνια, στην προσπάθεια τουριστικής ανάπτυξης της Θεσσαλονίκης. Διοργάνωσε το Φεστιβάλ Τουρισμού, έδωσε κίνητρα να προσελκύσει μαθητικές εκδρομές, ανέλαβε πρωτοβουλία για το συντονισμό των φορέων της Θεσσαλονίκης, ενισχύει σταθερά τον Οργανισμό Τουριστικής Προβολής και στήριξε τις πρωτοβουλίες που πήραν κατά καιρούς άλλοι φορείς της πόλης, όπως ο Δήμος Θεσσαλονίκης, η Περιφέρεια ή ο Εμπορικός Σύλλογος. Στην επόμενη θητεία το ΕΕΘ θα αναλάβει ακόμη περισσότερες πρωτοβουλίες, κυρίως πάνω στη συνεννόηση των φορέων, αφού εμείς δεν έχουμε καμία διάθεση καπελώματος. Μας ενδιαφέρει να πετύχουμε τον σκοπό και όχι να φανούμε...
 

Ημερολόγιο εκδηλώσεων

Νοέμβριος
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
  
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
   

NEWSLETTER